Algemene Voorwaarden

Duidelijke afspraken voor een fijne samenwerking.

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Voetzorg Vitalis: de ambulante pedicure praktijk die diensten aanbiedt op het gebied van voetverzorging
2. Cliënt: de persoon die een behandeling ondergaat bij Voetzorg Vitalis
3. Diensten: alle behandelingen en adviezen die Voetzorg Vitalis aanbiedt.
4. Overeenkomst: de afspraak tussen Voetzorg Vitalis en de cliënt voor een behandeling of dienst.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, behandelingen en overeenkomsten van Voetzorg Vitalis
2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig als deze schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 3 – Diensten en behandelingen

1. Voetzorg Vitalis biedt ambulante pedicure behandelingen aan op locatie van cliënt
2. De behandelingen worden uitgevoerd volgens de geldende hygiëne- en kwaliteitsnormen.
3. Voetzorg Vitalis behoudt zich het recht voor om een behandeling te weigeren als er sprake is van contra - indicaties of een onhygiënische werkomgeving.
4. Behandelruimte wordt in samenspraak met Voetzorg Vitalis bepaald in de woning in acht neming van hygiënisch en veilig kunnen werken.
5. Huisdieren zijn niet welkom tijdens de behandeling.

Artikel 4 – Afspraken en annuleringen

1. Afspraken kunnen telefonisch, per e-mail of via een ander overeengekomen communicatiemiddel worden gemaakt.
2. Annuleren of verzetten van een afspraak dient minimaal 24 uur van te voren te gebeuren.
3. Bij meer dan 2 x niet tijdig annuleren of niet thuis zijn bij een afspraak dan behoudt Voetzorg Vitalis het recht om voortzetting van behandelingen te weigeren.

Artikel 5 – Tarieven en Betaling

1. Alle tarieven voor behandelingen worden vooraf gecommuniceerd en zijn inclusief btw
2. Betaling dient direct na behandeling te geschieden via contante betaling of per pin transactie.
3. Voetzorg Vitalis behoudt zich het recht om tarieven te wijzigen. Wijzigingen zullen tijdig 2 maanden vooraf vermeld worden.

Artikel 6 – Aansprakelijkheid

1. Voetzorg Vitalis is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit onvolledige of onjuiste informatieverstrekking door de cliënt.
2.Voetzorg Vitalis is niet aansprakelijk voor eventuele allergische reacties na een behandeling.
3. Voetzorg Vitalis is ook niet aansprakelijk als na de behandeling de nazorginstructies niet juist zijn opgevolgd door cliënt.
4. Voetzorg Vitalis is ook niet aansprakelijk bij schade bij een al bestaande aandoening die voor behandeling aanwezig is.

Artikel 7 – Klachten en Geschillen

1. Klachten over een behandeling dienen binnen 7 dagen na de behandeling gemeld te worden.
2. Voetzorg Vitalis zal de klacht serieus nemen en zoeken naar een passende oplossing.
3. Voetzorg Vitalis en cliënt behouden zich het recht om bij een klacht die niet opgelost kan worden de klacht neer te leggen bij een onafhankelijke geschillen commissie.
4. Medische klachten dienen gemeld te worden bij Voetzorg Vitalis en Huisarts.

Artikel 8 – Privacy en Persoonsgegevens

1. Voetzorg Vitalis verwerkt persoonsgegevens van cliënten uitsluitend in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
2. Persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor administratieve doeleinden en het uitvoeren van behandelingen.

Artikel 9 – Overmacht

1. In geval van overmacht,zoals ziekte, weersomstandigheden of andere onvoorziene omstandigheden kan Voetzorg Vitalis een afspraak annuleren of verzetten zonder aansprakelijk te zijn voor eventuele schade.

Artikel 10 – Wijzigingen

1. Voetzorg Vitalis behoudt zich het recht om de algemene voorwaarden aan te passen en of te veranderen.